1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Rywalizacja w TOYOTA GR CUP nabiera tempa
16 maja 2023

Druga runda pucharu TOYOTA GR CUP na Torze Kielce

Tory wyścigowe są regularnie odwiedzane przez uczestników pucharów firmowanych przez Toyotę. Druga runda TOYOTA GR CUP, która odbyła się 3 maja na Torze Kielce, pozwoliła wyłonić nowych zwycięzców w wydarzeniach track day. Już wkrótce, bo 19 i 20 maja, zespoły biorące udział w TOYOTA GR CUP DIGITAL zmierzą się na wirtualnej wersji legendarnego toru Nürburgring.

TOYOTA GAZOO RACING Polska umożliwiła podziwianie sportowych modeli GR Yaris, GR Supra czy GR86 zarówno na żywo – podczas serii TOYOTA GR CUP – jak i wirtualnie – w ramach wydarzenia w e-motorsporcie TOYOTA GR CUP Digital. Te równoległe cykle od kwietnia zapewniają miłośnikom szybkiej jazdy sportowej oraz fanom marki Toyota stałe emocje na najwyższym poziomie.

Weekend z wyścigami TOYOTA GR CUP

Drugą rundę TOYOTA GR CUP, zorganizowaną wspólnie z zawodami Interia Drive Cup, rozegrano w weekend 2 i 3 maja na bardzo lubianym przez kibiców motorsportu torze Kielce.

Sportowy obiekt w Miedzianej Górze posiada bardzo różnorodną charakterystykę, gdzie kierowcy muszą stawić czoła zarówno ciasnym i technicznym zakrętom na sekcji kartingowej, jak i długim, szybkim zakrętom o zmiennym nachyleniu na wyścigowym odcinku leśnym. Ten wyjątkowy fragment toru przypominający trasę wyścigów górskich sprawia, że zawodnicy muszą wykazać się maksymalnym skupieniem oraz odwagą, aby osiągnąć najlepszy możliwy czas przejazdu.

Druga runda TOYOTA GR CUP gościła wszystkie trzy modele z linii GR. W zmaganiach na tej samej trasie rywalizował ze sobą zarówno dynamiczny hatchback GR Yaris, zadziorne coupé GR Supra, jak i GR86. Ta wyjątkowa okazja pozwoliła na porównanie w jednym miejscu trzech różnorodnych sportowych samochodów o korzeniach rajdowych, wyścigowych i driftingowych.

Pierwsze zwycięstwo w sezonie w klasie Toyota GR Yaris Cup przypadło Jerzemu Pyzelowi. Łukasz Witas zajął drugie miejsce, natomiast na trzecim miejscu uplasował się Jacek Pieńkowski. Jakub Borkowski, który prowadził Toyotę GR86 w barwach kultowej Corolli AE86 z mangi Inital D, również odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasie Toyota GR Open.

Na torze nie mogło zabraknąć także ikon japońskiej marki odnoszących nieustanne sukcesy w wyścigach i rajdach. W ramach TOYOTA GR CUP modele te mają możliwość rywalizacji w klasie Race & Fun stworzonej specjalnie z myślą o nich. W gronie klasyków i youngtimerów Toyoty po raz kolejny nie do pokonania był Maciej Pawelec, który prowadził Toyotę Celicę TS siódmej generacji. Drugie i trzecie zajęli Karol Miodyński startujący w Toyocie MR2 trzeciej generacji oraz Jan Biegoń prowadzący Toyotę MR2 pierwszej generacji.

Koncepcyjny model Toyoty FT-1 w Zielonym Piekle

Wprost z rzeczywistego toru wyścigowego rywalizacja trafi do cyfrowego świata e-motorsportu na drugą rundę TOYOTA GR CUP DIGITAL, która odbędzie się 18 i 19 maja. Uczestnicy tego prestiżowego pucharu organizowanego wspólnie z e-sportową ligą Gran Turismo Team Cup przeniosą się na kultowy już tor Nürburgring. Ten niemiecki obiekt zyskał miano Zielonego Piekła, co odnosi się do gęstych lasów w górach Eifel otaczających większość trasy toru.

Zawody rozegrane zostaną na wirtualnym odpowiedniku toru Nürburgring, przygotowanym w taki sam sposób jak podczas słynnego wyścigu Nürburgring 24 Hours. Ponad 25 kilometrów bardzo wąskiego, krętego, trudnego technicznie toru sprawi, że kierowcy będą musieli zaprezentować mistrzowski styl jazdy. Nürburgring liczy aż 170 zakrętów i jest otoczony drzewami oraz metalowymi barierkami.

Wyścig odbędzie się w wirtualnej wersji toru Nürburgring, która została stworzona z tą samą dbałością o szczegóły, co słynne wyścigi Nürburgring 24 Hours. Ten ponad 25-kilometrowy tor ze 170 zakrętami, charakteryzujący się wąskimi odcinkami o trudnym technicznym profilu, będzie wymagał od kierowców prawdziwie mistrzowskich umiejętności.

Poza niezwykłym torem kierowcy będą mieli okazję skorzystać z niezwykłego pojazdu – koncepcyjnej Toyoty FT-1 w specjalnej konfiguracji torowej VGT GT3. Ten wyścigowy samochód o wadze nieprzekraczającej 1300 kilogramów i napędzany przez ponad 550-konny silnik jeszcze bardziej podniesie poziom trudności i zapewni emocjonujące zmagania.

Dystans wyścigu wyniesie 5 okrążeń w zmiennej aurze, a start zostanie poprzedzony 20-minutowymi kwalifikacjami. Zawody będzie można obserwować podczas transmisji na żywo w serwisie YouTube.

Według Mateusza Malinowskiego, Regional Product Manager Toyota Central Europe, wydarzenie to doskonale wpisuje się w światowe trendy rozwoju motorsportu zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym: „W tym roku obok standardowej rywalizacji w ramach zawodów typu track day uruchomiliśmy po raz pierwszy rywalizację online. To ciekawa alternatywa dla osób, które pasjonują się sportami samochodowymi i chcą rozwijać się w e-motorsporcie.”

TOYOTA GR CUP DIGITAL to fascynująca forma dynamicznie rozwijających się wyścigów wirtualnych, która zdobywa coraz większe uznanie wśród zawodników i fanów na całym świecie. Zawody odbywające się na symulatorach dają możliwość zasmakowania w jeździe samochodami niedostępnymi w rzeczywistości. Jest to również doskonały sposób na sprawdzenie swoich umiejętności cieszący się popularnością nie tylko wśród miłośników gier komputerowych i e-motorsportu, ale także wśród kierowców startujących w prawdziwych zawodach.