Toyota GR Supra to pierwszy globalny model opracowany przez zespół TOYOTA GAZOO Racing. Po raz pierwszy samochód ten został zaprezentowany podczas North American International Auto Show 2019 w Detroit. W połowie ubiegłego roku pierwsze egzemplarze 2-osobowego coupé trafiły do klientów.
Auto to charakteryzowało się złotymi proporcjami, idealnym rozłożeniem masy między przodem i tyłem, a także świetnymi właściwościami jezdnymi. Początkowo było dostępne tylko z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Teraz do sprzedaży trafia model z 2-litrowym silnikiem w cenie od 209 900 zł.
Dynamiczny wygląd Toyoty GR Supry podkreślają przednie i tylne światła w technologii LED, przetłoczenia na karoserii, a także 18'' felgi aluminiowe. We wnętrzu znaleźć można cyfrowe zegary, sportowe, podgrzewane fotele z alcantary z regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8'' kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu, nawigacją i możliwością korzystania z usług Toyota Supra Connect. Na ekranie dotykowym wyświetlany jest obraz kamery cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi.
W standardzie dostępna jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu. O bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu zadbają systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym m.in. system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall), układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).
Fuji Speedway – edycja limitowana Toyoty GR Supra – wyróżnia się specjalnym pakietem stylistycznym i systemami wspomagającymi sportową jazdę. Auto zostało utrzymane w kolorach TOYOTA GAZOO Racing. Biały metalizowany lakier łączy się tu z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19'' i lakierowanymi na czerwono lusterkami.
We wnętrzu znaleźć można deskę rozdzielczą ze wstawkami z włókna węglowego i wygodne fotele z czarno-czerwoną tapicerką z alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi. Dodać do tego należy sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.
Nazwa tej limitowanej edycji nawiązuje legendarnego japońskiego toru wyścigowego Fuji Speedway. Toyota często testuje na nim swoje modele. W pobliżu toru, u podnóży góry Fuji, znajduje się też Higashi-Fuji Technical Center, ośrodek badawczo-rozwojowy Toyoty.
Nowa jednostka napędowa o pojemności 2 litrów ma cztery cylindry w układzie rzędowym i jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll. Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF.
Moc maksymalna nowego silnika to 258 KM (190 kW), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 5,2 sekundy i uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h. Emisje CO2 plasują się na poziomie 168–172 g/km (norma WLTP).