Toyota trzecią marką w Europie
pod względem popularności

Toyota Motor Europe umacnia się na europejskim rynku

2021-01-19

W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Europie. Udział marki w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 6%. Łącznie sprzedano 993 113 egz. Toyoty i Lexusa. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019 (przy 20-procentowym spadku europejskiego rynku samochodów).

Samochody Toyoty cieszą się coraz większą popularnością w Europie

W 2020 roku udział Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku wyniósł 6%, co stanowi rekord w historii tego producenta w regionie. Klientom dostarczono łącznie 993 113 samochodów. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019. W tym samym okresie europejski rynek samochodów zmniejszył się o 20% z powodu trwającej pandemii.

Tak dobre wyniki Toyota uzyskała w głównej mierze dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na oszczędne i niskoemisyjne samochody z pełnym napędem hybrydowym. Sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w regionie zmniejszyła się w ciągu roku tylko o 6% i ponownie przekroczyła pół miliona egzemplarzy. 529 054 hybryd dostarczonych europejskim klientom stanowi 53% wszystkich sprzedanych samochodów. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 65% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa, na rynkach wschodnich – 22%.

Po niezwykle trudnym dla wszystkich okresie lockdownu, który wiosną ubiegłego roku obowiązywał w całej Europie, Toyota szybko odrobiła straty. Od lipca do grudnia sprzedano o 11% więcej samochodów tej marki niż w tym samym okresie 2019 roku. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się samochody z segmentu C oraz SUV-y. Do dobrych wyników przyczyniła się także premiera nowego Yarisa, który w listopadzie 2020 roku był drugim najpopularniejszym samochodem w Europie.

W 2020 roku TME wprowadziła łącznie dziewięć nowych modeli Toyoty i Lexusa, w tym RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, nową generację wodorowej Toyoty Mirai i Lexusa UX EV.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dobrych wyników sprzedaży w tym najtrudniejszym okresie. Tak jak pozostali producenci, musieliśmy bardzo szybko przystosować się do nowych warunków, dlatego jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich niesłabnące zaufanie i lojalność w czasie długotrwałej niepewności”– powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

„W minionym roku rozszerzyliśmy zarówno gamę samochodów, jak i oferowanych napędów, wprowadzając do sprzedaży nowe modele hybryd, hybryd plug-in, samochodów elektrycznych na baterie i na ogniwa paliwowe, które wpłynęły na tempo sprzedaży. Jednocześnie udało nam się osiągnąć średni poziom emisji CO2 sprzedanych aut zgodny z wymaganiami Unii Europejskiej i nie mamy wątpliwości, że będziemy je spełniać w następnych latach” – dodał Matt Harrison.

Toyota zwiększa udział w europejskim rynku

W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najczęściej wybieranych marek samochodów osobowych w Europie. Zanotowała także największy wzrost udziału w rynku i najmniejszy spadek sprzedaży ze wszystkich marek.

Europejscy klienci w minionym roku kupili łącznie 922 299 samochodów marki Toyota. Jest to tylko o 8% mniej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami były Corolla (193 785 egz.), Yaris (193 050 egz.) i RAV4 (147 137 egz.). Stanowiły one łącznie 58% całkowitej sprzedaży marki w Europie, a 65% z nich miało napęd hybrydowy.

Łącznie w 2020 roku TME dostarczyła klientom 484 828 hybryd (tylko o 4% mniej niż rok wcześniej). Stanowiło to 53% wszystkich sprzedanych samochodów marki Toyota w Europie.

Trzy najczęściej wybierane hybrydy Toyoty w 2020 roku to Corolla Hybrid (148 820 egz.), Toyota C-HR Hybrid (108 939 egz.) i Yaris Hybrid (107 623 egz.).

Rośnie sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce

W 2020 roku Toyota była najpopularniejszą marką samochodową w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza hybrydy marki. Ich sprzedaż wzrosła aż o 16% – z 26 036 egz. w 2019 roku do 30 316 egz. w roku 2020. Ponad 1/3 tej liczby stanowiły hybrydowe Corolle (10 562 egz.). Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 Hybrid (7 846 egz.), trzecie Toyota C-HR Hybrid (6 373 egz.), zaś kolejne Camry Hybrid (2 936 egz.) i Yaris Hybrid (2 571 egz.).

Samochody z napędem hybrydowym stanowiły w 2020 roku 46% wszystkich nowych Toyot. Rok wcześniej ich udział w całkowitej sprzedaży marki w Polsce wynosił 39%.

Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie w 2020 roku
Toyota Motor Europe 993 113
TOYOTA 922 299
AYGO 87 924
Yaris (łącznie) 193 050
Yaris Hybrid 107 623
Corolla (łącznie) 193 785
Corolla Hybrid 148 820
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) 121 768
Corolla HB i TS Kombi Hybrid 113 536
Corolla Sedan (łącznie) 72 017
Corolla Sedan Hybrid 35 284
Toyota C-HR (łącznie) 115 782
Toyota C-HR Hybrid 108 939
Rodzina Priusa 16 914
Prius 3 216
Prius+ 11 491
Prius Plug-in Hybrid 2 207
Mirai 461
Camry (łącznie) 45 032
Camry Hybrid 11 203
Supra 978
RAV4 (łącznie) 147 137
RAV4 Hybrid 90 868
Highlander 1 489
Land Cruiser 33 951
Hilux 34 202
PROACE 27 100
Inne modele 24 494

Dowiedz się więcej

Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Premiera sportowego hot-hatcha Yaris najpopularniejszym autem miejskim Yaris najpopularniejszym autem miejskim Sprawdź wyniki sprzedaży Toyota z nową identyfikacją wizualną Toyota z nową identyfikacją wizualną Sprawdź, co zostało zmienione Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Nowy hybrydowy SUV stworzony do jazdy w mieście Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Nowy sportowy samochód w specyfikacji drogowej Toyota Yaris debiutuje w WRC Toyota Yaris debiutuje w WRC Sprawdź skład zespołu TOYOTA GAZOO Racing Toyota T-Mate Toyota T-Mate Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Nowe wyposażenie Corolli 2022 Nowe wyposażenie Corolli 2022 Sprawdź szczegóły Zabezpieczenie SelectaDNA Zabezpieczenie SelectaDNA Znakowanie nowych aut Toyoty Toyota Hilux z nagrodą IPUA Toyota Hilux z nagrodą IPUA Dowiedz się więcej o zwycięstwie Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Poznaj szczegóły Toyota Startup Accelerator Toyota Startup Accelerator Sprawdź, kto został finalistą