W październiku br. Toyota zarejestrowała 4833 samochody osobowe. Utrzymała tym samym pozycję lidera, a jej udział w polskim rynku sięgnął 15,5%. Przewaga nad marką, która w minionym miesiącu uzyskała drugi wynik, wynosi ponad 2000 aut.
Łącznie od stycznia do października 2021 roku na polskie drogi wyjechało 61 955 samochodów osobowych Toyoty. Jest to o 29% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Udział marki w rynku wzrósł do 16,4%. Oznacza to, że niemal co szósty samochód zarejestrowany w Polsce w tym roku to Toyota.
Jeżeli spojrzymy na zestawienie najpopularniejszych samochodów w Polsce, okaże się, że na czterech czołowych pozycjach plasują się aż trzy modele Toyoty. Na pierwszym miejscu już tradycyjnie widnieje Corolla. Udział tego modelu w polskim rynku wynosi 4,8% – nie tylko więcej niż udział wszystkich pozostałych modeli, ale nawet większości marek. W październiku do klientów trafiło 1637 egz. tego modelu.
Trzecie miejsce w minionym miesiącu przypadło w udziale Toyocie RAV4 (771 rejestracji). Tuż za nim uplasowało się miejskie AYGO (758 rejestracji). Zarówno Corolla, jak i RAV4 oraz AYGO są liderami swoich segmentów.
Licząc od stycznia do października, pierwsze i drugie miejsce na rynku zajmują Corolla i Yaris z wynikami odpowiednio 17 988 egz. i 12 886 egz., na piątym miejscu figuruje RAV4 (10 101 egz.), na ósmym – Toyota C-HR (7527 egz.).
W poszczególnych segmentach pierwsze miejsca zajmuje pięć najważniejszych osobowych modeli marki – AYGO (5581 egz.), Yaris (12 887 egz.), Corolla (17 988 egz.), Toyota C-HR (7527 egz.) i RAV4 (10 101 egz.).
Udział AYGO w segmencie A wynosi aż 51,3%. Corolla i Yaris odpowiadają za około 1/4 rejestracji w swoich segmentach – odpowiednio 23,5% oraz 25,6%.
Toyota PROACE CITY zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie. Liczba rejestracji tego modelu w październiku wyniosła 288 egz., a od początku roku – 4266. Użytkowy PROACE CITY odpowiada za 24,4% wszystkich kompaktowych vanów zarejestrowanych w tym roku.
Średniej wielkości van PROACE w minionym miesiącu zajął drugie miejsce w segmencie z wynikiem 269 rejestracji. Od stycznia do października salony opuściło 2200 egz. tego modelu, co dało mu trzecie miejsce oraz 16,5-procentowy udział w klasie.
Toyota Hilux to drugi najpopularniejszy pick-up w Polsce. Klienci zarejestrowali w październiku 55 egz. tego modelu, a w ciągu 10 miesięcy – 790 egz. Stanowi to 28,7% wszystkich nowych pick-upów zarejestrowanych w tym roku.