Toyota po raz 8. z rzędu najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking BrandZ 2020

2020-07-02

Opublikowany został najnowszy raport „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2020”. Z badań międzynarodowej firmy Kantar wynika, że Toyota po raz 8. z rzędu utrzymała pozycję lidera wśród producentów samochodów (13. pierwsze miejsce od początku istnienia tego badania).

Zgodnie z oceną firmy Kantar tegoroczna wartość marki Toyota wyniosła 28,38 miliardów dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek dało to japońskiemu producentowi 48. miejsce i 1. wśród zaledwie trzech marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ™.

O sukcesie Toyoty w branży motoryzacyjnej zadecydowało zaangażowanie marki w rozwój niskoemisyjnych napędów. Technologia ta odgrywa coraz istotniejszą rolę czasach walki z globalnym ociepleniem, która przejawia się m.in. wprowadzaniem coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin dla nowych samochodów.

Toyota dysponuje obecnie najbardziej zaawansowanymi technologiami niskoemisyjnych napędów. Chodzi tu zarówno o pełne napędy hybrydowe i napędy typu plug-in, jak i elektryczne napędy na wodór. Dzięki temu marka nie tylko na bieżąco spełnia normy Unii Europejskiej, ale również wyznacza standardy w dziedzinie zaawansowania technicznego oraz skuteczności w redukcji zużycia paliw i energii przez samochody.

Toyota prowadzi też intensywne prace nad rozwojem takich nowatorskich rozwiązań, jak technologia autonomicznego prowadzenia, systemy bezpieczeństwa, usługi internetowe i łączenie aut w sieci, robotyki oraz współdzielenia pojazdów. Siła marki wynika także z doskonałej renomy Toyoty jako producenta bardzo wysokiej jakości samochodów o bardzo wysokiej trwałości i niezawodności.

Toyota od ponad 20 lat rozwija i dopracowuje technologię hybrydową. W tym czasie dostarczyła już swoim klientom ponad 15 milionów hybryd. Teraz przed nią kolejne wyzwanie – do 2025 roku marka postanowiła wprowadzić do sprzedaży 10 modeli elektrycznych na baterie. Równolegle trwają prace nad rozwojem samochodów elektrycznych na wodór.

Podczas opracowywania raportu „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” pod uwagę brane są różne wskaźniki, w tym m.in. wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ 2020
Pozycja Marka Wartość marki w 2020 (w mld dolarów)
1 Toyota 28,388
2 Mercedes-Benz 21,349
3 BMW 20,517
4 Tesla 11,350
5 Ford 10,067
6 Honda 9,974
7 Nissan 8,658
8 Audi 7,334
9 Volkswagen 6,462
10 Porsche 5,606

Linki do zestawienia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020:
https://www.brandz.com/Global
https://online.pubhtml5.com/bydd/yeib/#p=66

Dowiedz się więcej

Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce 6700 zarejestrowanych Toyot Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Zabezpieczenie SelectaDNA Zabezpieczenie SelectaDNA Znakowanie nowych aut Toyoty Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Poznaj szczegóły Podróż po Europie wodorową Toyotą Mirai Podróż po Europie wodorową Toyotą Mirai Arkady Fiedler – PoDrodze Yaris będzie produkowany w Czechach Yaris będzie produkowany w Czechach Nowa linia produkcyjna w Kolinie Nowa Toyota Aygo X Nowa Toyota Aygo X Nowoczesny i stylowy crossover do miasta Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 16,4% Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 16,4% Dowiedz się więcej Toyota największą firmą motoryzacyjną Toyota największą firmą motoryzacyjną Ranking Fortune Global 500 Debiutuje Toyota PROACE Electric Debiutuje Toyota PROACE Electric Nowy elektryczny samochód dostawczy Ranking Best Global Brands 2021 Ranking Best Global Brands 2021 Sprawdź pozycję Toyoty Pełna dostępność nowych aut Toyoty Pełna dostępność nowych aut Toyoty Fabryki wracają do pełnej wydajności